Terugblik achtste bijeenkomst

Op dinsdag 26 maart vond onze achtste bijeenkomst plaats in het Design Museum.

Thema: ‘Bedrijf (ver)kopen, hoe heurt het eigenlijk?

Sneller groeien door een overname? Op zoek naar investeerders? Wie is de geschikte opvolger? Of vind je het gewoon mooi geweest en wil je cashen? Wat dan ook, het is cruciaal te weten wat de waarde is van je bedrijf en hoe dergelijke processen verlopen.

Gastspreker Jort Kelder ging hierover in gesprek met topondernemer Marco Aarnink, oprichter van Print.com en het inmiddels verkochte Drukwerkdeal, Carel Henderson van LXA The Law Firm en private equity specialist Jurgen van Olphen, van TransEquity Network.

Keynote spreker Marco Aarnink studeerde Small Business en Retail Management en stelde tijdens zijn studie zichzelf de vraag: “Wat heeft elk bedrijf nodig? En waar zou ik vanaf morgen geld mee kunnen gaan verdienen?”. Het antwoord was drukwerk. Het bedrijf Drukwerkdeal.nl richtte hij in 2005 op samen met een studiegenoot. De onderneming groeit uit tot een miljoenenbedrijf. In 2014 neemt Vistaprint Drukwerkdeal.ml over met voor maar liefst 24 miljoen euro. Na een aantal investeringen komt Marco er achter dat passie toch echt belangrijker is dan geld. Hij koopt 2017 het internetdomein Print.com en begint een nieuw drukwerkbedrijf. Met Print.com wil hij graag een beleving maken van drukwerk. internationaal iets neerzetten met blij personeel dat blije klanten aantrekt. Marco Aarnink bouwt opnieuw een bedrijf op vanaf scratch maar heeft nu de wereldmarkt als doel!

De culinaire invulling van deze avond werd verzorgd door topkok Niek van Lieverloo en zijn team van Kasteel Maurick.